středa 29. května 2013

Obnažená Paříž aneb tajný život města

Ahoj všem, 

mám pro Vás další typ na knihu o Paříži, napsal ji Stephen Clarke a já nemám slov. Je úžasná! Dostala jsem ji na vánoce a i když jsem ji zatím nedočetla, jsem z ní opravdu unešná. Jistě teďka, si asi říkate," Bože, další kniha o Paříži", ale tato je neobvyklá, za prvé ji napsat Brit, což tomu dává úplně jiný pohled na věc a za druhé je to opravdu velmi užitečný a zábavný průvodce po Paříži. Kniha má dvanáct kapitol plus dvě přílohy, v první přileze jsou důležité adresy v Paříži a v druhé jsou další typy na knihy o Paříži.

Já jsem právě v šesté kapitole nazvené "Romantika". V této kapitole se dozvíte o romantických místech, které nejsou tak často navštěvované v Paříži, tím pádem si užijete romantiky,  jsou ze i typy na romantické hotely. za které nezaplatíte majlant.

Abych to vzala od první kapitoly! Tedy první se jmenuje "Pařížani," a popisuje klasického Pařížana, upozorňuje na co si dát jako turista pozor, když mluvíte s Pařížanem, protože Pařížan není jen tak ledajaký francouz je něco víc! Kromě toho jak se chovat v Paříži, se v kapitole dočtete o rozdělení Paříže na "intra muros"- za zdí, myšleno jako centrum Paříže a dále předměstí "périph", které už nejsou Paříží mají dokonce i jiné poštovní směrovací číslo. Takže jestli někdy budete bydlet v Paříži musíte si dát pozor na to, aby vaše směrovací číslo začínalo 75. :) Kapitola pak pokračuje tím, jak se jmenuje každý "Arrondissement" - okresek, a co je v něm zajímavého, kdo tam bydlí, a jaké cené kategorii se pohybujeme. např. okresek 7- je u Eiffelovky a bydlí tam jen ti nejbohatší, nejzazobanější Pařížani.
Jedna z nejlepších kapitol knihy je zatím kapitola číslo 4" Métro" kromě historie Pařížského metra, se tu dočtete o všech linkách, které v Paříži jezdí, v jakém stavu jsou vagóny, a nejdůležitější zastávky a zajímavá místa na trase.

Každá kapitola je něčím úžasná, moc se těším na následující kapitoly, protože nesou názvy Sex, Jídlo, Móda, Umění, Filmy, Byty. Doufám,že i ve zkouškovém si najdu chvilku, abych mohla číst:) btw. od čeho tu je prokrastinace že :D 

Hledala jsem, jestli nějaká podobná kniha nevyšla o Londýně, ale bohužel jsem žádnou nenašla.:( Kdybyste o nějaké věděli dejte vědět.
Kdyby jste chtěli o životě v Paříži vědět víc, tak zde se dočtete víc. Je to blog jedné mladé Češky, která studovala na Sorbonně, a popisuje život v Paříži.


EDIT: 26.8.2013
Dočteno! konečně, jsem ji dočetla. Nebylo to tím, že se mi do četby nechtělo, jenom nebyl čas, a když už byl tak jsem neměla chuť nějak číst... známe se. :D  takže abych shrnula celou knihu, je to dokonalý průvodce po Paříži (kéž by existovalo něco podobného o Londýně, NYC, LA...). V knize najdete nespočet důležitých informací, chytrých rad, jak se vyhnout některým situacím, které potkávají turisty.

V květnu, když jsem tento článek psala, jsem měla přečtenou zhruba polovinu knihy a těšila jsem se na druhou, musím říct, že po přečtení celé, knihy neumím vybrat jednu kapitolu, která by se mi líbila nejvíc, protože od první do poslední kapitoly, jsem se bavila, čerpala zkušenosti autora a říkala si, že až pojedu v prosinci do Paříže tak musím tuto knihu mít sebou.

Kdybych  přeci jen měla vyzvyhnout některé kapitoly tak by to byly kromě těch, nad kterými už jsem chválu pěla, ještě kapitoly Jídlo, Umění a Byty. Zejména poslední kapitola mi přišla velice užitečná, a nemusí se jednat zrovna o prohlídku pařížského bytu, domu, tato rady jak vás chtějí realitní makléři nalákat, abyste si pronajali byt. Většinu těch situací, které zde Stephen Clarke popisuje jsem opravdu zažila, např. že vás makléř, pozve na prohlídku bytu v době, kdy je v okolí naprostý klid, vy si pak byt pronajmete v naději, že bydlíte v klidné čtvrťi a pak se nastačíte divit v pondělí v pět ráno, kdy kolem domu začne hotové peklo.:D

Krásná kapitola, byla Umění, zde se dočtete o tak známých pařížských muzeích jako Louvre, Musée D'Orsay, ale také o úplně malinkém muzeu dadaistiského malíře Arpa, které je kousek za Paříží směrem na Chateau de Versailles a mnoho dalších, které se nachazejí přímo v Paříži a před vstupem není kilometrová řada, ale pouze skupinka dítek školou povinných, které zde jsou na exkurzi.

Tuto knihu bych doporučila všem, kteří milují Paříž.

Žádné komentáře:

Okomentovat