úterý 4. června 2013

Paříž


Paříž, psala jsem o ní zde na blogu nesčetněkrát a stále k ní mám co napsat, protože je to kouzelné město s velkou historií dýchající na vás na každém rohu ulice.
V Paříži jak asi tušíte jsem byla zatím dvakrát a doufám, že tam zase pojedu. Každý rok na jaře si vzpomenu na ty krásné pocity co jsem měla, jak to bylo úchvatné a magické.
Navštívila jsme skoro všechny známe turistická místa nebo alespoň ty, které se dají zvládnout za jeden den. Až tam pojedu příště, tak doufám, že se konečně dostanu na Montmarte, na hřbitov Pére Lachaise, do moderní části La Defense a procházku po Paříži si náležitě a bez stresu užiji. 
Nevím čím to, že mě ta zamě pořád uchvacuje, myslím, že austrálská spisovatelka Sarah Turnbull, která žije víc než 15 let v Paříži to na konci ve své knihy "Skoro francouzska" popsala slovy líp než bych to dovedla já:" Francie sama - se všemi paradoxy, strohou odměřeností i oduševnělou laskavostí, uzavřeností i otevřeností, byrokratickým papírování i poezií, schopností uvádět v úžas v zoufalství, vyvolávat lásku i zlost.



2 komentáře:

  1. Do Paříže se chystám tento víkend a doslova se teda nemůžu dočkat. Už skoro 2 měsíce počítám jenom dny do odjezdu :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé to je super! to ti přeju, Paříž je nádherná, ale nevim jestli ti bude stačit víkend.:D Každopádně krásné počasí a užij si to a vystůj si tu řadu na Eiffelovku je z vrchu krásný výhled, nebo můžeš jít na Vítězný oblouk tak je taky krásný výhled na Paříž.

    OdpovědětVymazat