sobota 8. června 2013

Na návštěvě v zemi dřeváků

Nizezemí je sice malá země, ale velmi krásná. Je pravda, že kdo je zvyklý na moře a písečné pláže a horko tak se mu tam asi líbit nebude, protože každou chvíli tam prší občas jsem si připadala jako v Anglii.
V Nizozemí jsem byla celkem 4 dny a navštívila jsem nespočet měst a památek.
Mezi města, která jsem navštívila patří Amsterdam, Haag, Alkmaar, Volendam, Rotterdam, Naarden, Scheveningen. Všechny města jsou krásná a mají své kouzlo. Jelikož v každém městě jsem toho viděla spoustu a je to už tři roky, co jsem tam byla tak popíšu jenom Amsterdam, protože mi udkvěl v hlavě nejvíc, tím se nechci dotknout ostatních měst byly nadherné.

Amsterdam je úžasné město, ráj pro mladé lidi. Malinkou rostlinku konopí koupíte na tržnici asi za 2€.:) Což byl pro mě celkem šok, člověk by řekl, že se to dá sehnat jenom v coffee shopu a né na tržnici vedle růží. Jestli pojedete někdy do Amsterdamu a milujete umění stejně jako já tak ji zajděte do Rijk muzea podívat se na Rembrantovu Půlnoční hlídku nebo můžete navšívit Van Goghovo muzeum, které je co by kamenem dohodil od Rijk muzea. Na stejném náměstí kde jsou tyto dvě muzea se nachází také výrobna diamantů. Některý ty diamanty byly moc nádherný a asi každy by si je přál alespoň jeden večer nosit. Amsterdam je prostě multikulturní město, na které jeden den nestačí!






Typické holandské dřeváky. :) Bohužel pro mě byli moc drahé, kdybych na to těch 45€ měla tak bych si je určitě koupila.


Gouda téměř národní sýr Holandska, měla jsem tu čest ho ochutnat a stal se mým oblíbeným sýrem.
Alkmaar, tržiště před sobotní aukcí goudy.

2 komentáře:

  1. Na Amsterdam nestačí ani 3 dny! :D natož ještě jeden :) Tam je toho tolik k vidění, že to ani není možný :D Škoda, že jsi nebyla v Haarlemu. Je tam skvělá tržnice, kostel a i radnice je hezká :)

    OdpovědětVymazat
  2. Amsterdam je úžasné město, musím tam jet znovu, protože ten jeden den opravdu nestačil. :D

    OdpovědětVymazat