pátek 31. ledna 2014

Kniha vs. elektronická čtečka

Ahoj všem

hodně se o tom mluví, jsou tací, kteří jsou pouze pro knihu a nikdy by si to elektronické co si nekoupili. Pak je druhá skupinka lidí, kterým elektronická čtečka nevadí. A pak jsou tací, kteří se neumějí rozhodnout co je lepší a používají obojí.

Začnu tím co je tu na světě déle tedy :

Plus pro knihu
  • můžete si do ní dělat poznámky, podtrhávat
  • můžete používat úžasné záložky všemožných barev, velikostí, obrázků, motivů...
  • krásně voní jak ty nové tak někdy i ty staré
  • s knihou budete vždycky vypadat víc chytře 
  • z dlouhého čtení vás nebolí oči
  • nikdy se jí nevybije baterka, můžete číst furt
Mínusy pro knihu
  • listy se snadno zničí, portháním, politím, umažtěním, podpálením... známo to ;)
  • ty obsáhlejší kousky jsou dosti těžké
Plus pro elektronickou čtečku
  • vleze se vám do ní mnoho knih
  • můžete tam nahrávat soubory v mnoha různých formátech
  • je lehká, takže ji můžete mít stále při sobě
  • můžete ji zárověň používat jako přehrávač na hudbu pokud vám to umožňuje, ta moje to umí
  • může to být váš malý externí disk na různé dokument co potřebujete mít zálohované
Mínusy pro elektronickou čtečku
  •  při dlouhém čtení bolí oči, nebo aspoň slzí...
  • když se jí vybije baterka tak si holt nepočtete
  • i když je nová nebo stará tak nikdy neucítíte tu krásnou vůni, kterou mají knihy
 Snažila jsem se sem vypsat klady i zápory obou dvou soutěžících, samozřejmě je to dosti subjektivní pohled. Já osobně se asi vždycky budu víc přiklánět na stranu starých dobrý knih, jelikož jsou tu déle, vyrostla jsem s ními a miluju je. Na druhou stranu se nebráním pokroku a čtečku jsem vzala na milost, zejména, protože si do ní můžu nahrát soubory v pdf, doc, exe a nemusím si je tisknout, když jsou to například materiály do školy.


2 komentáře:

  1. Už nějaký čas nad čtečkou přemýšlím, ale pořád se nemohu rozhoupat. Moc se mi nechce vzdávat vůně knihy, šustění stránek a vystavování jich v knihovně, ale zase na druhou stranu je těžká a nebude moc ekologická, ale do školy by se asi hodila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se knih taky nechci vzdát, na knihy budu mít vždycky nezapomenutelné vzpomínky a vždycky je budu milovat.Čtečku beru jako úložné, lehké zařízení do kterého si nahrávám materiály do školy a ukládám tam seminárky, ale zatím jsem nikdy nezažila se čtečkou ten pocit, když zalezu do postele, uvařím si čaj a otevřu knížku, ze které na mě dýchne příběh.

    OdpovědětVymazat