sobota 11. ledna 2014

Paříž ještě jednou


Ahoj všem! :)

tak jsem se úspěšně vrátila z Paříže, a už se mi zase stíská. Mám croissanový absťák.

Hned na úvod musím přiznat, že jsem se trochu bála, jet někam sama bez cestovky, ale začínám tomu přicházet na chuť, jelikož můžete vstávat kdy chcete, můžete jít kam chce a ve chvíli kdy chcete vy a ne průvodkyně s cestovky. Jestli umíte anglicky tak i tak se ve Francii domluvíte, samozřejmě francouzština výhodou. Vzpomínám si, že hnedka na letišti v Paříži, když jsme si se Cydney kupovaly lístek na vlak do Paříže na Gare du Nord, tak Cydney mluvila anglicky, a já jsem se pak zeptala francouzsky na to jestli ten vlak tam zastavuje a hned byla paní milejší, a ochotnější dokonce mi řekla, jak se dostaneme nejrychleji na nástupiště a jak dlouho bude trvat cesta.

 ještě teď jsem překvapená, jak snadno to všechno proběhlo, neztratily jsem se na letišti CDG, neztratily jsme se v metru, na hotel jsme dorazily včas, na recepci to šlo taky hladce, každý den program co jsme měly naplánovaný taky proběhl v pohodě, v Paříži jsme nebloudily, nakoupily jsme si v supermarketu Monoprix co jsme chtěly a v pekařství vedle croissany tak dobré, že bych je mohla jíst každý den, oslňovali francouze.  Asi nikdy nezapomenu, jak jeden pán řekl Cydney "J'adore tes yeux vert." ( zbožnuje tvoje zelené oči)

Co jsme teda viděly a navštívily?


1. den jsme šly na takovou klasickou prohlídku, jelikož Cydney byla v Paříži poprvé musela první den vidět Vítězný oblouk, Champs Elysées, Eiffelovku, Trocadéro, Invalidovnu, Kostel Saint Madelaine. Navštívily jsem pouze Vítězný oblouk, protože pod Eiffelovkou byla hodně dlouhá řada, a nám se nechtělo čekat, tak jsme na ni nešly. Do Invalidovny jsem též nešly, jelikož nepotřebuju vidět hrobku Napoleona, Kostel Svaté Magdaleny byl sice otevřený, ale my jsme byly tak utahané a uchozené, že jsme to zapíchly na Gare Saint Lazare ve Starbucksu. 

2. den jsme měly v plánu pouze dvě věci, první je Louvre, kde jsme strávily většinu dne chozením po všech různých odděleních, a i když jsme tam byly asi 5 hodin, tak jsme neprošly všechno. Potom co jsme si dole v Louvru ve Starbucksu daly zase kafe jsme vyrazily směr Gallery Lafayette, to jsme ovšem netušily, že venku prší a většina pařížanů, turistů se půjde skovat do Gallerie, takže když jsme tam vlezly tak tam byla tak nacpáno, že se nedalo nikde pohnout, tak jsme dospěly k závěru, že to balíme a šly jsme na hotel. Cestou jsme se stavily v pekařství pro croissany. Výborný je, že řeknete v pekařství, že chcete 4 a oni vám dají 2 navíc, takže jsme za cenu 2,80€ měly 6 croissanů.
3.den jsme šly z hotelu na Pigalle a pak dál na Montmartre k Sacré Coeur a pak když jsem se nabažily, Montmartru jsem metrem jely na Pere Lachaise, abychom uctily památku Jima Morrisona. Bylo to smutné byt na tom hřitově, jelikož to bylo strašně komerční, hlavně Jim Morrison, je hlavní tahou na hřbitov, u jeho hrobu byl zátaras, takže jste nemohli jít až k hrobu, a lidi co tam byli u jeho hrobu, k němu neměli moc vztah, ani nevěděli kdo to byl, jenom protože si to našli v průvodci, tak šli k tomu hrobu, vyfotili si ho a šli hned dál, jak kdyby to byla nějaká pouťová atrakce. My se Cydney jsme potichu pustily s mobilu písničku The End a uctily jeho památku. Víc slavných osobností jsme nestihly, protože začalo zase pršet a my jsme byly nějaké unavené, tak jsem jely zpátky k hotelu, nakoupily si dobroty a při příchodu na hotel jsem obě usnuly.

4. den jsme asi nachodily nejvíc kilometrů, z celého týdne. Jelikož bylo 1.ledna 2014 tak bylo všechno zavřené s čímž jsme počítaly a naplánovaly si památky, které chceme vidět jenom z venku. Začaly jsme ráno tím, že jsme šly k Centre Pompidou a Les Halles následně jsme doufaly, že u Hotel de Ville, bude otevřený Lush no marně nebyl, tak jsem pokračovaly po Rue de Rivoli na Place de Vosges, které je jedním z nejkrásnějších náměstí v Paříži, navíc tam často chodíval Jim Morrison, na náměstí jsem si snědly oběd, úžasný mrkvový salát a pokračovaly k Bastille, kde jsme si vyfotily pomník a pokračovaly kolem Seiny  na Ile de Saint Louise a pak následně i Ile de la Cité k Notre Dame a Saint Chapelle a La Conciergerie až k Pont Neuf což je Nový most, zároveň je však nejstarším mostem v Paříži. No a odtud přes Boulevarde Saint Michael k Sorboně, Pantheonu přes Lucemburské zahrady až k Odeonu. Samozřejmě nemohu vynechat důležitou zastávku u Starbuckse :D kde jsme si kromě grand Café Latté, daly i úžasný borůvkový muffin s posypkou.


Od Odeonu jsem šly pomalu směrem na hotel a přitom jsme se stavily ještě na Pont d'Art - most umění, je to ten most kde končí Sex ve městě a je to  tedy jeden z nejnavštěvovanějších mostů, je na něm strašně moc zámků, na kterých jsou napsány jmena milenců. 
Louvre, který byl celkem bez lidí, jelikož byl zavřeny, tak jsme se prošly přes Jardins des Tuileries až na Place de la Concodre a odtud ještě ke Grand Palais a Petit Palais, kde se konají různé výstavy a modní přehlídky těch nejslavnějších pařížských domů jako Dior, Chanel, YSL, Christian Lacroix a další. Nechci vypadat jako praštěná fanynka, ale měli tam v červenci koncert 30 Second to Mars. :)
Od těchto paláců jsem se pomalu šouraly přes Champs Elysées na hotel, kde jsme padly únavou.
Kafíčko v Louvru :)


Trošku Silvestrovských pochotek
5.den byl naším posledním dnem v Paříži, takže jsem trošku vyspávaly,  následně jsme balily a zbytek dne strávily na letišti, jelikož se nám nechtělo s kufry a taškami chodit po městě. Na cestě zpátky stojí za zmínku jenom náš stevard, dokonalý muž, francouz, který s námi dlouho konverzoval, jelikož letadlo nebylo naplněno celé, tak neměl co na praci. Škoda jen, že jsem ho nevyfotila. :(




















Žádné komentáře:

Okomentovat