pátek 24. ledna 2014

Ma musique préférée

Ahoj všem :)

co bych to byla za studentku francouzštiny, kdybych neposlouchala francouzskou hudbu. Úpřímně samozřejmě u mě převládají anglické písničky, na kterých jsem vyrostla, avšak francouzská hudba mám v mém srdci taky své místo. Franouzskou hudbu poslouchám když chci slyšet něco lehčího, krásného, chci získat pozitivní energii, jelikož jsem zjistila, že francouzi snad neprodukují rock ani nic podobného.


1. ZAZ - patří jednoznačně mezi mé oblíbence. Její písničky jsou veselé a energické i když má některé písničky smutné. Před 2 lety byla v Ostravě na Colours of Ostrava, a loni vydala nové album s názvem Retro Verso. Mezi moje oblíbené písničky od ní patří Zaz - Le long de la route a Zaz - I believe

2. Mattrach na druhém místě se v žebříčku mých oblíbenců umístil tento neobyčejně talentovaný francouz, který publikuje svoji hudbu převážně na youtube, kde jsem ho objevila asi před pěti lety. A byla to láska na první poslech, Mattrach komponuje všechny skladby sám,což hrozně obdivuji já nahraju nanic,možná na nervy někdy. :D. Mattrach nikdy nezpívá takže je to pouze intrumentální dílo, o to víc se mi to líbí, Mattrach začíval s covery různých jiných hudebních umělců v poslední době se zaměřil spíš na svoji vlastní tvorbu. A nejoblíbenější skladby Mattrach - Alone a druhá je cover a to vůbec nemám covery ráda, protože buď je ta původní písnička dobrá nebo není, když je dobrá tak už lepší nebude a když je původní špatná tak z ní může vzniknout něco dokonalého v tomto podání Mattrach - Bad Romance (Lady Gaga cover)

3. Iva Frughlingová jediná česká zpěvačka, kterou poslouchám pravidelně a ráda, jinak mě totiž česká hudební scéna nějak minula. :D Iva je prostě dokonalá. Miluji její písničky, mulují její fejetony, kterými příspívá do Elle, začala jsem číst její knížku Příběhy modelek a jsem z ní nadšená. Loni na podzim vydala Iva svoje 4 album z názvem Chic á Paris, ze kterého miluju její písničku Hey Hey, kterou natáčela v LA. A podobně jako Iva jsem začala mít LA ráda. LA mě totiž nikdy nijak nelákalo vždycky jsem chtěla jet spíš do New Yorku, ale od té doby, co jsem vegetarián a taky co jsem začala sledovat zahraniční blogery, a Zuzka Light se tam přestěhovala a žije tam spousta lidí, které obdivuji mě začalo LA lákat. A co můžu poslouchat od Ivy pořád dokolečka a nikdy se to neomrzí? Nebudou to písničky, které josu profláklé rádiem a Románem pro ženy, ale písničky které jsou jakoby zapomenuté první je Nos moments intimes a druhá Jamais, která se hodí k podzimním šedivým dnům. A ještě mám hodně ráda písničku Alice :)

4. Buridane tuto blondýnku jsem objevila teprve nedávno tušim někdy loni v době kdy v televizi běžela reklama na Lidl, ve kterém byla její písnička Badaboum do které jsem se zamilovala a už se Buridane nepustila. Její písničky jsou taktéž veselé, pozitivní skvělé na jaro kdy všechno tak nějak kvete probouzí se, rána jsou chladná a svítí sluníčko.

5. Yann Tiersen - kdo by neznal slavného skladatele filmových skladeb mezi nejslavnější patří samozřejmě soundtrack k Amilii s Montmarteru. Moje nejoblíbenější je La Valse d'Amelie. Vždycky když jedu do Paříže tak ji poslouchám

6. Edith Piaf na tuto velkou dámu francouzského chansonu nesmím zapomenou, byla jednou z prvních francouzských zpěvaček, kterou jsem začala poslouchat. Miluju její chansony, i ráda si poslechnu i některé s českým textem, které nazpívala Hana Hegerová.Mezi mé oblíbení písničky od Edith patří  Elle a dit a dále samozřejmě i ty celosvětové známé jako Non, je ne regrette rien, La foule, Padam padam, La vie est rose, Milord a další.

7. Zazie poslední zpevačka, kterou bych tu chtěla zmínit víc, u ostatních autorů dám pouze odkaz na moji oblíbenou písničku, protože je zas tak moc neposlouchám. Tak tedy Zazie, tahle zpěvačka mě dostala, svou energii a sílou hlasu,se kterou zpívá. Hned jak jsem slyšela první písničky od ní jsem si řekla, jo tohle se mi líbí. Takže tady je první a zároveň nejoblíbenější písnička Je suis un homme.

Dál poslouchám  Jacques Brel, Carla Bruni,Vanessa Paradis, Noir Desir, Lara Fabian, Alizée, Charles Trenet, Michal Fugain, Berry, Jane Birkin a Serge Gainsbourg.

Wow! Netušila jsem, že poslouchám tolik francouzských umělců. Samozřejmě jsem určitě na nějakého zapomněla, tím to se mu omlouvám. :D

2 komentáře:

  1. ja mam z francuzskych rada zaz, tal a yvesa montanda..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš na Yvesa jsem zapoměla :D děkuji za připomenutí mám pěkný písničky, akorát Tal neznám, musím si to najít na youtube.

      Vymazat