pondělí 17. února 2014

Salát s fenyklu s hruškou a pomerančem

Ahoj všem

mám tu pro vás jeden recept, který jsem vyzkoušela včera na večeři. V letošním novoročním listu jsem psala, že bych chtěla zkusit novou zeleninu a ovoce. Jako první přišel na řadu fenykl.



Na dvě porce budete potřebovat
2 menší bulvy fenyklu
2 hrušky
1 pomeranč
vlašské ořechy (hrst, nebo podle uváření)

na zálivku
2 lžičky citronové šťávy
1 lžička olivový olej
sůl
pepř
1 čajová lžička provensálské koření

Fenykl umijeme, rozkrojíme na půl a následně vyřízneme koťál uprostřed, následně nakrájíme fenykl na palátky. Totéž provedeme i s hruškami a pomerančem. Vše dáme do misky kde do dohromady promícháme. V další misce si připravíme citronovou šťávu, olivový olej, sůl pepř a provensálské koření. Následně tím pojijeme salát a přidáme i půlky ořechů, které můžete nasekat, ale dají se přidat i celé poloviny.
A výsledný salát můžete vidět na fotce zde :)
Bon Appétit!

2 komentáře:

  1. Já si zase řekla, že bych měla více vařit a tak jsem dneska zkusila zelňáky - no hrůza. Že bych zkusila tvůj salát? Jak vůbec chutná fenykl?

    OdpovědětVymazat
  2. Vaření je super věc, mě hrozně baví, je to takovej relax pro mě. :) Fenykl má takovou zvláštní chuť, ono se to nedá moc přirovnávat ani popsat, ale můžeš prvně zkusit třeba fenyklovej čaj, a budeš vedět co očekávat od fenyklu, je to takový sladko peprná chuť jak lékorky nebo něco podobnýho. Hlavně fenykl je dobrej na trávení a čistí střeva.

    OdpovědětVymazat