sobota 21. září 2013

La lettre

chtěla bych se s vámi podělit o jednu písničku, kterou jsme poslouchaly na hodiny na přednášce.
Písnička se jmenuje La lettre (dopis) a je od Ronan Luce  Ronan Luce - La lettre
Vaším úkolem je pustit si písničku bez zvuku nebo se zvukem pokud neumíte francouzsky a přehrát si ji asi tak do 1:33, pak to pozastavit a popřemýšlet jak by to mohlo skončit. 

Já osobně jsem na hodině byla jediná, která na to měla jiný názor než ostatní, a když jsem to asi před hodinou pouštěla rodičům, každému zvlášť, tak řekli oba dva podobnout odpověď jako jsem řekla já na přednášce, což mě trochu uklidnilo, protože je to důkaz, že nejsem magor. :D 

TEĎ SI PŘEHRAJTE PÍSNIČKU !!!
A až potom si předčtěte co jsem řekla na přednášce, nechci vás ovlivňovat. 


Na úvod jak se vám líbila? Byli jste překvapení ze závěru? Tedy paní doktorka nám ji pustila první bez zvuku a stopla to někde okolo 1:33 a zeptala se nás jak to dopadne a o čem to zatím bylo. 

Mě hnedka napadlo, že ta holčička jak se mu tam objeví je Hulák z Harryho Pottera :D, že je to drzá, nespokojená holka co mu ničí hraní na kytaru, a jak nasedl do auta a někam jede, tak já jsem řekla, že bude mít autonehodu a umře, protože je zamyšlený a nedává pozor na cestu. Tím jsem si od skoro všech vysloužila opovržení a názor, že jsem prý trés, trés pessimiste ( příliš pesimistická).  Když nám pak paní doktorka pustila písničku znovu a se zvukem až do konce, tak jsem taky nebyla nadšená z toho, že on jede zachránit svou přítelkyni, která mu napsala dopis, že se s ním rozchazí a že chce spáchat sebevraždu skokem z útesu. Přijde mi, že je to moc přitažené za vlasy jako americké romantické filmy, kdy na konci filmu on zjistí, že ji vážně miluje a ona si uvědomí, že ve dvou se to lépe táhne, a že ho také miluje a žijí štastně až do smrti. Prostě tohle se ve skutečnosti neděje. Jak zpívá Jared Leto na začátku jedné písničky Ce n'est pas la réalité, c'est le rêve. (není to realita je to sen)

Já věřím na lásku, která vás pohltí a vy se divíte, že může existovat něco tak krásného, jako je láska, ten cit ve vás, vás nabíjí energii, je to jako vzduch, bez kterého nemůžete žít, je to však i jed, který vás zabíjí. Láska je úžasná, ale podle mého to takto nemůže nikdy skončit, že on ji zachrání a najednou budou žít šťastně až do smrti a všechny problémy jako by se vypařily.

2 komentáře:

  1. Krásná písnička!:) francouzštinu mám moc ráda, ale bohužel je na můj mozek moc složitá, už ji nikam nenacpu, teď tam mám celkem slušný maglajz z němčiny, španělštiny a angličtiny=D

    ještě se mi hodně líbí tato http://www.youtube.com/watch?v=oSIoP7h4B_M

    a http://www.youtube.com/watch?v=VCDSMCs9rTo

    ale na tu druhou musí mít člověk náladu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Franouzština je krásný jazyk, je těžká hlavně díky gramatice a výslovnosti, ale hodně mi pomáhá s francouzštinou angličtina jelikož 70% slovíček v angličtině je z francouzštiny :D takže většinou když neznám nějaké slovíčko ve frj, tak to odvodím z agj :D Ale myslím, že jestli děláš španělštinu, tak by ti francouzština šla asi celkem lehce, protože je to hodně podobné se španělštinou. Děkuji za ty písničky:) udělaly mi radost, Zazie znám a mám ji ráda, tu druhou zpěvačku neznám, ale ta písnička vypadá dobře.

      Vymazat