neděle 17. května 2015

Sobotní filmové veřery - Jeden den

Když už, jsem se dneska rozplývala nad Edinburghem v článku Edinburgh. Co zajímavého navštívit!, tak v tom budu trošku pokračovat i v tipu na film.
Tento film není žádnou novinkou ve světě filmu a možná, že ho spousta z vás co to budete číst už viděla, ale i tak o něm napíšu pár slov.



Pro dnešní večer jsem si vybrala film Jeden den s Anne Hathaway a Jimem Sturgessem. Anne Hathaway patří mezi jednu z mých nejoblíbenějších hereček, snad od doby co jsem viděla Deník princezny. A tento film jsem chtěla vidět už hodně dlouho, ale z nějakého důvodu jsem na něj nějak neměla čas nebo náladu, tak prostě trčel na mém TO DO Listu hodně dlouho, ale včera se dočkal shlédnutí. Konečně. A udělala jsem správně, já jsem totiž vůbec netušila, že se některé scény natáčely v Edinburghu, a když film začal a na monitoru mého laptopu se ukázal pohled na Edinburghu s Calton hillu, tak jsem se skoro rozbrečela štěstím a nadšením. :D

Ale asi bychom se měli vrátit k tomu, o čem film vypráví. O lásce, jak jinak. Vypráví příběh, kdy se Emma a Dextere potkají v Edinburghu na ulici, když jdou z nějaké party ještě s dalšími kamarády. Samozřejmě se do sebe zamilují, ale jsou pouze kamarádi. Po studiích v Edinburghu se oba dva přestěhují do Londýna, kde Emma pracuje v restauraci a ve volných chvílích píše, protože je spisovatelka, ale psaní ji dost neuživí... a Dexter chvíli cestuje po světě, a pak je z něj televizní moderátor.... Každý si žije svůj život, ale když mají nějaký problém nebo se v jejich životě odehraje něco významného, tak se potkají ... ale nikdy nepřemýšleli o tom, že by spolu začali chodit, až se asi po 15 letech, kdy jejich životy nestojí za nic, Dexter se rozvede, a vyhodí ho z práce a Emma je ve vztahu s mužem, kterého vůbec nemiluje rozhodnou se, že se navzájem milují, a že chtějí být spolu a jejich láska je tím nejčistším způsobem vyjádření lásky.
A jak už to tak bývá, tyto nejkrásnější, nejčistší lásky nikdy nekončí dobře, ale většinou tragicky...
Jak film dopadne samozřejmě neprozradím, ale pokud bych měla doporučit nějaký film, tak Jeden den by byl pro tento moment u mě na prvním místě.
Možná si kladete otázku, proč se film jmenuje Jeden den, když se odehrává zhruba 20 let. Jeden den, proto, jelikož Emma a Dexter se potkali 15. července a poté se film odehrává každý následující rok pouze v tento den.
 A kdyby to nestačilo, tak další důvody proč film vidět:  jsou tu záběry z Edinburghu, Londýna a Paříže, hraje tu už jednou mnou zmiňovaná Anne Hathaway a je to moc krásný film. :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat