úterý 1. října 2013

Úterky francouzského filmu IX

Dlouho jsem přemýšlela jestli jsem mám dát tento film, jmenuje se L'apollonide (Souvenirs de la maison close) - Nevěstinec. Tento film jsem viděla asi před dvěmi lety, a musím říct, že je to jeden z těch filmů, na který jsem nedostala odvahu podívat se ještě jednou. 

Příběh se odehrává v Paříži na přelomu devatenáctého a počátku dvacátého století v jednom z nejlepších vykřičených domů té doby. Příběh je rozdělen do tří částí, které se vzájemně prolínají, v přízemí domu je něco jako obývák, velký salón kam přicházení muži a prostitutky mezi nimi chodí a obsluhují je a oni si vybírají tu, která je dnes v noci uspokojí, v patře nad tím jsou už samostatné pokoje, aby měli trošku soukromí, při nočních hrátkách a úplně nahoře v podkroví spí dětičky, o které se prostitutky přes den starají.

Film je realistický, ukazuje, běžné dny prostitutek, od toho jak se starají o děti, vaří, perou až po to jak v noci pracují. Mnohdy za noc stihly obsloužit i 10 mužů (tomu se, ale říká dlouhá šichta).  Některé dny si prostitutky udělaly se svými dětmi výlet k rybníku. 
Asi jedním z nejhorších scén z celého filmu je ta, kdy jeden muž při hrátkách s prostitutkou jí rozřízne ústa a ona pak ječí a všude je plno krve. Tuto scénu si budu asi pamatovat navždy. Další věc co mi utkvěla v hlavě je to, že musely pracovat i když měli menstruaci. 

Je však pravdou, že jelikož prostitutky z tohoto domu patřily mezi špičku v Paříži, měly alespoň nějaká práva, pravidelně je prohlížel lékař, jestli nemají nějakou přenosnou pohlavní nemoc, po každém sexu se desinfikovaly už nevim čím, a měly možnost jednou za určitou dobu nepracovat, což jsou velmi dobré podmínky na tu dobu, na prostitutku, protože v Marseille by byly pouze stoje na sex, bez práv na cokoliv.

Nevím co víc k filmu napsat, nelituji toho, že jsem film viděla, člověk si tak uvědomí, jak těžké to tehdy bylo, na druhou stranu to není film na sobotní večer, kdy chcete relaxovat, vypnout a jen sledovat příběh. 


Žádné komentáře:

Okomentovat