pondělí 17. března 2014

Přechod na veganství

Ahoj všem :)

jak se máte? no u mě je to pořád jak na houpačce... ale k tomu proč dneska píšu. Rozhodla jsem se, že pomalu začnu stávat veganka. Jak víte jsem vegatarianka už skoro dva roky a nemůžu si stěžovat, ale pořád si připadám nějak divně, že jím vajíčka a mléčné výrobky. 
K tomu přechodu myslím si, že to nebude takovou problém jelikož jíme se Cydney spoustu veganských jídel už teď, ale stále jíme hodně mléčných výrobků a vajíčka.

Naštěstí mi kravské mléko nechutná, v životě jsem snad nevypila sklenici čistého mléka, vždycky jsem to musela mít s kakaem, abych necítila tu hnusnou chuť mléka... pak vajíčka s tím asi taky nebudu problém už teďka je moc nejím, jogurty nahradím sojovými, které mi chutnají, hlavně ty Provamel (nebo nějak tak se jmenují), jediný problém, který bude budou sýry, protože těch se zatím nemůžu vzdát, takže v tom bude přechod těžší, avšak nehodlám se stát ze dne na den veganem.

Chtěly bysme snížit jejich konzumaci na co nejmenší co to půjde, takovej systém 5/2, pět znamená přes týden co jsme v Brně nejíst vůbec nebo jen málo, a 2 co budeme u rodičů je jíst budeme, jelikož trvalo strašně dlouho než rodiče a zbytek rodiny pochopili, že nejíme se Cydney maso a stejně i po 2 letech, vždycky když přijedeme k babičce se nás ptá jestli bychom si nedaly maso, a že bychom už "s tou dietou" měly skončit a normálně se najíst....

A když jsem se včera zmínila před babičkou a tatou o veganství tak babička na mě vyjela s tím, že vegani jsou magoři, a že je člověk všežravec a měl by jíst všechno a né se živit zrním... Tata ten to okomentoval tím, že v masu je nejvíc živin, a že jestli by měl člověk něco jíst tak je to maso, následně dodal, že veganský - vegetariánský jidlo je strašně těžký připravit, a že maso stačí dát na pekáč a vrazit ho do troubi.

A pak někomu vysvětlujte, že vegetariáni, vegani netrpí hlady, nejíme jenom zrní, jenom jsme vyloučili jedno složku potravy, ale jinak jíme celý spektrum potravin, a že to netrvá věky ukuchtit něco dobrýho.:)



Žádné komentáře:

Okomentovat