úterý 17. května 2016

Berlin

A ještě jsem stihla jet do Berlína. A bylo to tam skvělé. Ani nevím, proč jsem do Berlína nejela už dřív.

A vezmu to pěkně od začátku, jely jsme s kamarádkou RegioJetem z Prahy rovnou do Berlína.
Tam jsme byly ubytované v jednom apartmánu, co jsme našly na Airbnb a musím napsat, že to bylo moje první zkušenost s takovým ubytováním, a bylo to fajn.




Vyhled z apartmánu a nějaká ta balkonová zeleň ;)



A co jsme viděly a navštívily? Začaly jsme pěkně na Alexanderplatz, kde je jeden super obchod, který nemá v Německem nic moc společného, ale všichni ho milujeme, a tím obchodem je Primark, tam jdem byly nějaké 3h a nakupovaly. Po této návštěvě jsme ještě zašly naproti do německé DM drogerie, a pokračovaly jsme z Alexanderplatz plynule ještě do Lush, kde jsem byla opět jako v nebi, a prostě jsem si musela koupit parfém Lust, jeho tuhou verzi jsem si koupila už loni v Readingu. Tato verze voní skvěle, ale tekutá verze voní prostě božsky. Človek se musí sem tam odměnit.
Dál jsem v Lush koupila ještě tuhé šampóny NEW a SEANIK a ještě zubní tabletky Oral Pleasure a Miles of smile.

Berlánská věž

Marx a Engels


Druhý den jsme šly do Pergamonu což je slavné Německé muzeum, ve kterém se nachází mnoho klenonů. Pergamon se bohužel teď opravuje, tak je zpřístupněná pouze část muzea, to mě až tak nevadilo, protože já jsem šla do Pergamonu jen kvůli jedné věci a tou je Ištařina brána, jakožto vstup do Babylonu. A musím napsat, že ještě teď nemám slov, jak mě ohromila. Úžas, který jsem měla před ní je prostě nepopsatelný, a věřím, že když byla v Babylonu tak to muselo být vážně úžasné.


Pro příští návštěvu Pergamonu bych asi raději zvolila kombinovanou vstupenku za 18 eur do všech muzeí na Muzejním ostrově, protože kromě, toho že je to výhodnější finančně, se například v Neues muzeu nachazí Nefertiti, kterou jsem taky chtěla vidět a celkově je tam velká sbírka egypského umění.
Na muzeijním ostrově se také nachází Berlínský dom. Poté co jsme si prohlédly Berlínský dom, jsme pokračovaly po Unter der Linden až k Braniburské bráně, cestou jsme se ještě stavily v showroomu Mercedes Benz a Volkswagen. To byly autíčka!!! Porsche, Bentley, Buggati, Lamborghini, ale i třeba naše Škodovka.






Od Braniburské brány jsme šly k Reichstagu, který jsem také chtěla navštívit, protože kromě toho, že je to německý parlament, je zde úžasný architektský počin od Normana Fostera, jeho skleněná kupole, ale bohužel se na prohlídku musí registrovat několik měsíců předem, protože pouští pouze asi 200 lidí denně. Nevadí příště;)


Nasledující den měli v Německu státní svátek, takže bylo všechno zavřené, ale to vůbec nevadilo, protože my jsme s kamarádkou vyrazily k památníku holokaustu, který je kousek od Branderburské brány, potom na Potsdammen platz, kde se nachází Sony centrum a je zde i muzeum filmu a následně ještě na Berlin Hauptbahnhof. Asi si říkáte, co jsme dělaly na nádraží. Odpověď je jednoduchá, natáčel se zde konec čtvrté serie Homelandu.
A kdyby jste náhodou hledali v Berlíně The body shop, tak právě jeden se zde nachází. Z Berlínského nádraží jsme šly kolem nábřeží na naši nejbližší zastávku metra na Oranienstraße, kde se kousek od metra nachází krásná židovská synagoga.

 Poslední den před naším odjezdem jsem musely udělat pár fotek před Berlínskou zdí. Vystoupily jsme na zastávce Jannowitzbrucke a šly podél zdi asi 2km. Bylo to úžasné, ten street art co vytvořili umělce na zdi. Zeď končí nebo začíná u Oberbaumbrucke a odtud jsme pak šly k Checkpoint Charlie a pak ještě do muzea druhé světové války a nakonec ještě k místu kde měl Hitler bunkr.
Akorát ten den strašně palilo sluníčko, takže na konci dne byl ze mě trošku škvarek. Málo jsem vypadala jako růžové prasátko. :D Au :(

Leon nebo Hubert Fiorentini?

Berlyn, Tokyo

Oberbaumbrucke





Life one, One life, One turn, Life

Kdybyste nevěděli jak si zaparkovat kolo. :D


Kolik písniček s tímto názvem znáte?




A to je z mého pobyty v Berlíně všechno. Byl to úžasný výlet a určitě to nebyla moje poslední návštěva Berlína, dokonce bych řekla, že mě Berlín tak nadchnul, že se asi zase začnu učit německy. :D

Žádné komentáře:

Okomentovat