sobota 29. listopadu 2014

Sobotní filmové večeře

Ahojky :)


rozhodla jsem se, že bych mohla založit novou složku s názvem Sobotní filmové večery. Tyto moje typy budou psané stejnou formou, jako moje "Úterky francouzského filmu," takže opět nečekejte duchaplnou, odbornou recenzi, ale spíš jenom takový tip na film, který stojí za shlédnutí. :)

Jako první jsem si vybrala film, na který jsem se vlastně měla podívat už loni, někdy touhle dobou a samozřejmě jsem našla něco lepšího. Film, o kterém bych chtěla mluvit je "Společnost mrtvých básníků," měl to být můj semjinární úkol do pedagogické sociologie, však na poslední chvíly jsem zjistila, že v seznamu na seminární práci je taky seriál My so called life s Jaredem Leto, tak jsem si samozřejmě vybrala jeho a skvělého Robina Williamse jsem odsunula stranou, kdo v té době mohl tušit, že letos odejde na věčné časy do filmového nebe.


Film Společnost mrtvých básníků, byl natočen v roce 1989 a příběh se odehrává na elitní chlapecké škole někde v americe, kde panují ta nejpřísnější pravidla. Do tohoto prostředí, ale přichází učitel anglické literatury John Keating, kterého hraje jak už jsem napsala výše Robin Williams, ten učí žáky literaturu a poezii, poněkud jiným stylem, než je ve škole zvykem, učí je literaturu vnímat a ne se pouze učit biflovat nějaké poučky. Samozřejmě to mladé hochy v pubertě nadchne, a tak se později rozhodnout,  pokračovat ve Společnosti mrtvých básníků, jejiž původním členem byl i profesor Keating, když sám studoval na této škole.

Mezi dálšími význámnými herci se objevili dva mladí nadějní herci Ethane Hawke a také Robert Sean Leonard, kterého si může pamatovat především ze seriálu Dr. House, kde hrál Dr. Jamese Willsona.
 Hochy celý koncept Společnosti mrtvých básníků nadchne a dokonce začnou i přemýšlet, že by chtěli dělat něco jiného než to co po nich chtějí rodiče. Bohužel jak už to tak bývá ty nejlepší filmy nekončí dobře a nemají happyend. A zde skončím, protože bych mohla prozradit moc.


1 komentář: